söndag 18 september 2011

Hemgjorda frittisar


Att jag inte provat detta tidigare kan jag inte begripa. Urlätt! Skar till potatis i långa fina stavar så de liknar de som man får på t ex Bishops arms och sedan kokade jag dem i typ bara en minut. Friteras i nån form av matlagningsolja i 5-6minuter till de ser ut som på bilden ovan. Poff! Perfekta pommes! Jag använde Rapsolja men det går säkert med solrosolja också fast jag tror rapsolja är lite nyttigare. Mer Omega 3 istället för Omega 6.
Jag stekte lite köttfärs till finfina biffar, rörde ihop en coleslaw och skar upp en tomat. Himla god lunch. Ölen jag drack till var en Twisted thistle. Urgod öl. Helt i min smak.
För perfekt Coleslaw:  Skär vitkål tunt och fint, ha i turkisk yogurt, en rejäl klick majonäs, några skvätt vitvinsvinäger, en tesked Dijonsenap, salt, lite till salt och rör ihop. ÄT!

2 kommentarer:

  1. Det där ser fantastiskt ut... Du får laga det åt mig till middag en kväll, jag insisterar på det! ;)

    SvaraRadera
  2. Det gör jag så gärna. Så ofta du vill! Tänk ni vi har egenbryggd ale hemma och kan göra egna pommes. Ska vi bara fixa metspö så kan vi ordna egen fish&chips. Kan vi låtsas ha egen pub hemma :)

    SvaraRadera