söndag 11 mars 2012

Meantime


I torsdags var jag och min kära fru i Stockholm och såg Svansjön på Operan. När vi nu ändå var i storstan så passade vi på att handla finöl på systemet. Meantime London American porter heter den på bilden ovan. Fantastiskt god! Jag måste beställa fler av den.
Maten på talriken är diverse hopplockade godsaker. Råris, Hamiltonkyckling, morötter, palsternacka, rotselleri, min hemgjorda supergoda olivtapenad, tsatziki, sambal och en massa andra grönsaker.

Till sist ett litet trevligt musiktips: Agnes Obel - Philharmonics


4 kommentarer:

  1. Jag var själv inte superimponerad av Meantimen, inte för att den egentligen var dålig på något sätt. Jag hade nog för höga förväntningar helt enkelt.

    Så det blev ingen bryggning i helgen antar jag eftersom du inte skrivit något om det. Jag väntar väl med spänning ett litet tag till då.

    Vi passade för övrigt på att prova en flaska var av våra singlehopare i helgen, oj oj oj vad en vecka på flaska kan göra med smaken. Jag hade fövisso förväntat mig att smaken skulle förändras men inte att den skulle kunna förbättras så drastiskt på så kort tid, och till det bättre?! Nu är jag nöjd med våra singlehopare, även om det är godare med multihops.

    SvaraRadera
  2. Nåja, jag är nog ganska lättimponerad av all öl som är god. Jag tycker speckled hen folköl är toppenöl. Jag har inte provsmakat så många olika sorter så mina referensramar vad det gäller öl är snäppet snävare än hos gemene bryggare ;)
    Jag har ju fått hålla till godo med ett mindre digert utbud än vad som finns i Stockholm eller i Göteborg och då blir jag väldigt exalterad när jag får smaka något nytt som t ex Meantime London.

    Kul att din singlehop verkar ha blivit succé. Grattis! Jag trodde nog den skulle hämta sig till det bättre med tiden. Det brukar ju vara så har jag märkt.

    Näe, det blev inget bryggning alls i helgen. Min fru har inte hämtat sig från influensan än så jag har inte fått ha köket för mig själv i så många timmar som behövs. under tiden så filar jag på diverse receptet. Väldigt bra syssla när man sitter på muggen har jag märkt. :) Sitter där med penna, papper och miniräknare å klurar på malt å humle. Hoppas jag kan få tillfälle att brygga snart igen.

    SvaraRadera
  3. Kanske är dumt att sätta på sig messerscmitt-kepsen när jag skrivet min första kommentar (första besöket) i din blogg, men visst heter den väl ändå American Brown Ale. Visserligen är den mörkt brun, nästan som en porter men lite blaskigare än en riktig porter. Rätt god tycker jag att den är, inte lika god som tex Fat Boy, men ändå mycket drickvärdig!

    Detta första besök har trots detta ;) gett mersmak och den åker med på min Blogg-lista! Även om jag själv inte brygger hemma så är det kul att läsa om Era Humliga äventyr!

    SvaraRadera
  4. Tjenare Affe!

    Behåll kepan på du för du har nog alldeles rätt. American Brown ale det ju.
    Kul att du gillar min blogg :)

    SvaraRadera