lördag 29 oktober 2011

weisbier eller?!


Knep ännu en av dessa weisbiers igår kväll. Jag passade då på att fyra av ett foto på den också. Ganska vacker öl va? Måste faktiskt säga detta att av alla weisbiers jag smakat i hela mitt liv så var denna min egenbryggda den godaste. Det är säkert så att stolthet spelar in lite också samt att jag är väldigt långt från någon expert på hur exakt en weisbier skall smaka. Egenhändigt ihopknåpat recept kan jag avslöja. Ja allt jag brygger är av självkomponerade recept. Lättast så tycker jag. Jag brygger av det jag för tillfället har hemma.
Ja skål på er allihopa!

2 kommentarer:

  1. Tjusigt! Ser fram emot en sån nu :)

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mig det. Tror nog det är bäst att du sparar din flaska i kylen en månad innan provsmakning för den har en bit kvar till den är på topp. Jag måste sluta själv med att tulla på lagret i förtid. Svårt att låta bli det om man inte har några öl hemma alls annat än de ofärdiga hemgjorda. Nästa månad får jag se till att ha köpeöl hemma så jag inte lockas att nalla öl från mina backar.

    SvaraRadera