söndag 23 oktober 2011

Bojkotta Nils Oscar bryggeriet

Även i sitt ölkonsumerande bör man ta sitt ansvar genom att bojkotta bryggerier vars ägare beter sig skamligt och hänsynslöst.

Nils Oscar bryggeriet i Nyköping ägs av en viss Karl-David Sundberg som gjorde sig känd genom att plundra Ovako Steel i Luleå. 300 stålarbetare förlorade sina jobb och  Karl-David Sundberg blev några hundra miljoner kronor rikare.

Så kan det gå. Jag kommer personligen inte låta en enda droppe Nils Oscar öl passera mina läppar. Jag tycker de värderingar som Karl-David Sundberg står för smakar och luktar riktigt illa.


3 kommentarer:

  1. Nils Oscar och Karl-David får göra grodätare, palmolja mm sällskap på svarta listan.

    SvaraRadera
  2. Just det! Palmolja och hotet mot regnskogen kände jag till men vad var det där med grodorna? Nu skulle jag förstås inte komma på tanken att äta groda ändå.

    SvaraRadera
  3. Nu trillade poletten ner. se, ibland tar det lite längre tid. Grodätare=Fransmän och vi bojkottar Frankrike pga kärnvapenprovsprängningarna 1994.
    Trodde det var nåt om grodor först. haha.. Snacka om att inte se skogen för alla träden. Får skylla på att jag var trött eller nåt.

    Tror jag ska ta å brygga lite igen senare idag. Blir nog nåt stoutaktigt som du sa, Sven. Nyligen införskaffat omältat Korn och kaffemalt för det ändamålet.

    SvaraRadera