lördag 8 oktober 2011

smaka av bryggning nr 1


Jag vill till att börja med be om ursäkt för den dåliga bilden. Det gick bara inte att få till en bra bild. Vi har så in i vassen mörkt i vårt hem (i brist på lampor). Till sist ställde jag ölen under fläktlampan på spisen för att få lite ljus men inte ens då gjorde fotot ölen rättvisa. För ölen är inte riktigt så mörk som bilden ovan visar utan faktiskt ganska klar och lite ljusare. Fin skumkrona iaf.
Smaken då?  jodå, ganska god om jag får säga det själv. En aning för besk kanske. Den är i vilket fall som helst så pass god att jag inte kommer ha några som helst problem med att sätta i mig en hel back av samma öl. Vilket är tur för jag har nästan en back av bryggning nr 1 ale. Några av dem får jag väl ge bort till hugade spekulanter. Tur att det bara är en vecka kvar till det är dags att prova brygg nr 3 och 4. Särskilt fyran tror jag kommer bli himla god.
Nästa gång jag ska fota öl så ska jag göra det mitt på dagen och inte när det är kolmörkt ute. Vi har brist på lampor här hemma förstår ni. Det enda rum som har bra belysning är frugans syrum. Borde gått in där och fotat. Nu ä det för sent för det för jag har redan druckit upp ölen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar