söndag 30 oktober 2011

Brygg nr 10 och 11 i back


Kapsylerat Ale idag. Den backen på bilden ovan samt en till back plus några till öl som inte fick plats någonstans och fick stå i ett skåp i köket.  16 liter sammanlagt kanske.
Kan avslöja sålänge att brygd nr 11 luktade så gott att det kändes som både himlen och julafton i min nos. Den ser vi fram mot att få smaka. Nr 10 luktade väl gott den med men det var tyvärr för grumlig för att jag ska känna mig nöjd. Döper den kanske till "Grummel Ale" så ser den ut som den heter. Nr 11 vet jag inte vad den ska heta. Den borde heta nåt i stil med "världens bästa Ale någonsin" men det blir för långt och kanske inte får plats på en flasketikett. Ni kanske märker att jag slängt all nybörjarödmjukhet åt skogen till. Det var bara en tidsfråga. Jag är ju en naturtalang på detta med att brygga öl. Kände nästan det på mig att jag skulle ha en fallenhet för detta. Tänk då vad god öl jag kommer brygga när jag väl skaffat mig lite mer professionell utrustning än de plasthinkar med hål i botten som jag får jobba med nu.
Provade förresten den där nya flaskfyllaren som jag skrev om för ett par inlägg sedan. Den var inget att ha alls. Fungerade inte. Jag begriper ej varför men den släppte inte igenom någon öl. Så jag kör på med min egen anordning i fortsättningen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar