måndag 5 augusti 2013

Luncher å fådda öl

Sällan brukar jag missa ett tillfälle att blogga om all mat å öl jag äter och dricker men jag hittade flera bilder som jag inte lagt ut och skrivit om än. En del är rätt gamla vid detta laget men det syns ju inte på bilderna å andra sidan. 
Hackorv med folköl.


Köttfärssås med spagetti och lättöl


Carbonara och rödtjut


Kyckling, potatissallad å Duvel


Kolja med tomat,dill gräddsås och folköl


Sedan så missade jag ju att skriva om två väldigt goda öl som jag fick med posten av killen som har Brew by Brandis bloggen.

Basement Draught. (halvmörk lager)


och ZAPA! (IPA)


Himla goda bägge två. Dessutom så är fådda öl allra bäst   ;) Öl tas alltid tacksamt emot. Skicka mer!

9 kommentarer:

  1. Haha, Härligt ;)

    Kommer lite mer om ett tag, IPA:n verkar dock gått åt pipan, hade någon metallisk eftersmak vid flaskningen... Får hoppas den försvinner i kolsyrejäsningen (även om jag inte tror på det riktigt.)

    SvaraRadera
  2. Ipa blev pipa eller ?
    vad är det som ger metallisk smak då? Den kanske försvinner? gummismaken i din gummi ale försvann ju.

    jag håller på å brygger nu. det kommer bli hur gott som helst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vid torrhumlingen hade jag i sänken av rostfritt stål, kanske skulle testat dem innan, de var inte rostfria alls... Det är dem som bidragit med metalsmaken, får väl hoppas det mildras lite...

      Radera
  3. jag brukar slänga ner dricksglas som sänke. funkar finfint! :)

    SvaraRadera
  4. Puttekulor av glas eller porslin kanske.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har normalt stora glaskulor som sänken, men de hade gått sönder och jag glömt köpa nya :)

      Radera
  5. Jo fast många isåfall. Ett rejält drickaglas är bra för då använder jag det glaset att väga upp humle i samtidigt. :) smart

    SvaraRadera