onsdag 31 juli 2013

tjyvstart 68 och 69


Se jag kunde inte vänta den här gången heller. Drygt en vecka i förtid så öppnade jag dessa två Belgare. Nr 68 och 69 var ju samma bryggning men med två olika jästsorter. 68an som hamnade underst av bilderna här ovan var jäst med Safebrew wb-06 och den överst är då således nr 69 i ordningen och var jäst med wlp 570. 
Av dessa två var 69an godare. 68an upplevdes söt och ganska spritig medan 69an var sådär Belgisk estrig men mer balanserad och absolut inte spritig. Det ska bli intressant och se vad några extra veckor lagring kan ge. Hittills så har wb06an aldrig gjort mig besviken. 

På lördag är det Skaraborgarnas ölprovning i Hjo. Jag har inte ett skvatt att bjuda på förutom min egen närvaro och uppfriskande personlighet. Eventuellt så får jag väl släpa mig mig någon av ovanstående nämnda brygder för att inte komma med helt tomma händer. Lite synd bara att ta för många av dem i förtid.

2 kommentarer:

  1. Uppfriskande personlighet räcker långt :)
    Fast jag smakar gärna på öl också såklart!

    SvaraRadera
  2. Dessvärre har jag inget som jag rakryggat kan ta med å bju på. 68an och 69an känns inte klara. Verkligen synd att inte 70 och 71 va färdiga för de tror jag skulle blivit omtyckta. Det får bli till höstträffen istället. Synd, men så är det. Får bidra med mig själv och all min bryggvisdom istället ;)

    SvaraRadera