tisdag 9 juli 2013

Öl med mackor


Goda mackor är himla goda. Vi gjorde egen färskost. tillsammans med ciabattabröd och ölandsalami och gurka var något helt löjligt smarrans gott. Att skölja ner dem med god 62a gjorde kvällen extra lyckad. De börjar ta slut de där 62orna så man får se till att njuta av varje klunk. 


En öl som inte börjar ta slut riktigt än är 65an. Också väldigt god ale om än inte riktigt lika fantastiskt som 62an  :)  Varma mackor med kantareller är inte fy skam. Jag plockade dem själv häromdagen. Jag fick syn på dem då jag var ute med jycken och sedan cyklade jag tillbaka lite senare med påse och plockade så många jag orkade innan myggen gjorde plockandet outhärdligt. Jävla mygg, knott, bromsar och förbaskade fästingar! Det MÅSTE vara ok att vilja utrota dessa kryp!

Goda nyheter: Bielmiergrytan får ytterligare en chans. Jag kopplade förbi termostaten så nu går den att köra i maxläge hela tiden. Man får styra värme på och av genom att dra ur och sätta i kontakten. Ska testa om det går bra att brygga på det viset och om det fungerar till min belåtenhet så kör jag på med den grytan ett tag till.

Den tredje mackan är inte svamp utan ölandskorv och tomatpure samt färska örter. Det var till och med ännu godare än med kantarell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar