onsdag 17 oktober 2012

Ölprovning


Jag hade ett ärende till Lidköping idag och tog då tillfället i akt att smita in på bolaget och handla på mig en påse öl. I Kvänum finns det ju ett litet bryggeri och de säljer tydligen sin öl på bolaget i Lidköping. Inte billigt direkt men en flaska kunde jag gott unna mig. "McBrian Ale" humlad med Cascade, Target och Goldings. Låter trevligt. Fin flaska också. Den spar vi på.

I helgen är jag gräsänkling så då passar jag på med en liten ölprovning. Förutom ovannämnda dryck så hittade jag även två till Ipas som jag inte druckit förr. Visserligen tycker jag det är jobbigt när frugan är bortrest men i sällskap med dessa drycker så får jag i alla fall trevligt en liten stund. Längtar tom en aning efter att få lossa på kapsylerna till dessa flaskor. (Bygelkorken på den översta)



Jag köpte även några standardöl att ha å slänga efter med. Oppigårds Golden ale, Sierra Nevada Torpedo pale ale och en Brew dog Punk Ipa. Ja, sedan har jag ju mina egna 44or och 45or att tillgå förstås. De är ok de med.  ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar