torsdag 4 oktober 2012

48 tysktjeckisknewzeeland US ale?


Mischmasch ale kanske den borde heta. Inte tänkt igenom detta det märker jag ju. Humle från jordens alla hörn samt jäst från Amerika. Vad kan det bli? Gott öl kanske.  Ja så här skriver jag mina recept. Jag har köpt nytt bläck till skrivaren men inte hunnit sätta in de nya bläckpatronerna än så jag fortsätter ett tag till med dessa kluddiga handskrivna lapparna som synes på bild ovan.
Egentligen hade jag "viktigare" saker för mig idag än att sitta hemma och vakta grytan men jag vet att i nästa vecka så kommer jag absolut inte kunna brygga något öl så jag passade på idag ändå. Jag vill ju inte gärna råka bli torrlagd i framtiden. Tomma ölbackar är en skrämmande syn.
Nyligen mäskat och lakat så nu väntar jag bara på att det ska koka upp så jag kan börja hiva i humlen. Först ut är 8 gram Pacific gem från Nya Zeeland. tänkte att jag skulle göra denna ale en aning mindre besk än vad jag brukar. Jag har skrivit 22 IBU i receptet. Annars brukar jag hålla mig runt 30-35 till mina IPAs.
Bäst jag går och kollar till grytan nu så det inte kokar över. Att torka kladdig vört från golvet är ingen höjdare så det försöker jag undvika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar