måndag 22 oktober 2012

44 Saison nr 3


Mitt tredje försök att brygga en Saison blev ganska lyckad den med. Min 44e bryggning. Fotot här ovan gör den knappast rättvisa. Jag skyller på kameran.
Jag måste erkänna att jag så smått börjat tröttna lite. Eller så är det bara en brygg svacka, jag vet inte. Mn brygger och 7 veckor senare har man 17-18 liter av samma sorts öl som man måste sätta i sig. Det är väl bristen på mångfald som tröttar ut mig. Det skulle vara kul om man kunde ha fler sorter hemma samtidigt. Nu blir det på sin höjd 3 olika sorter som man har alldeles för mycket av istället. Den enda sorts öl som jag faktiskt aldrig tröttnar på av mina hemgjorda är faktiskt dessa Belgiska ales. Jag kanske bara borde brygga sådana istället för att försöka hitta på nya tokiga sorter som sedan kanske smakar för mycket av något och så får man pina i sig massor med öl som man ändå inte tycker smakar fantastiskt. Visserligen kunde jag ju ge bort en hel del men det känns också lite motigt för man har ju lagt ner väldigt mycket arbete på varje batch att man vill dricka frukterna av det slitet. Jaha aha hmmm.....
Nästa gång ska jag brygga en Belgisk blond igen. De blir ju alltid goda som sagt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar