tisdag 29 november 2011

Vett och etikett


Klippt och klistrat. Fem olika hemdesignade etiketter på lika många olika sorters hembryggda öl. Ganska enkla i stilen men inte så tokiga ändå. Jag önskar jag hade en smula bättre fantasi när det gäller att komma på namn till ölen. Den till höger är jag dock ganska nöjd med. "Wise beer" Lite vitsigt. (Weisbier)

Jag plockade lite bland ölbackarna här hemma i kväll och räknade ihop hela elva stycken backar med öl. Det borde räcka i jul tycker jag. Konstigt att ju mer hembryggd öl jag har ju mer ovillig blir jag att tulla på förrådet. Känns tryggt att ha så mycket öl hemma att jag drar mig för att både dricka själv som att ge bort öl. Undrar när det ska ge med sig. Jag tror det kan bero på att de är så himla goda och unika allihop. Jag har ju visserligen sparat alla recept så det borde inte vara omöjligt att brygga fler av mina favoriter.


Jag har några fler backar i köket också. Nu de närmsta veckorna fram till jul ska jag låta lagret vara och bara dricka köpe öl så jag verkligen har gott om den hemgjorda ölen på julafton. Vet inte hur jag tänkt egentligen för det är mer öl än vad jag och hela familjen kan sätta i oss. Begriper inte varför jag har den här "kommer ölen räcka" oron. Såklart jag inser att den är obefogad men ändock så känner jag av den.
25 dagar kvar till julafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar