onsdag 16 november 2011

Stouten på jäsning


Idag har varit en ganska bra dag rent ölmässigt. Ja det har varit en bra dag på andra sätt också men vi kan hålla oss till ämnet öl eftersom detta ju ändå är en ölblogg. Jag bryggde en Stout och det gick nog bra. Det är den ni ser på bilden där och jag hoppas det börjar blubba i jäsröret inom ett dygn från nu. Nytt för denna bryggning är att jag använde jäst som jag sparat från en annan bryggning.  Ja det skrev jag ju om i förra inlägget eller hur? Två andra saker som var väldigt bra idag är att jag provsmakade öl nr 7 som var en Lager. Den var GOD! Min fru höll med om det också. Smakar väldigt rent och fint. Enkel och fin Lager helt enkelt. Som en Mariestadsöl ungefär.  Helt klar var den också. Jag borde tagit ett kort på den men det gjorde jag alltså inte men jag har ju en back med 7or  här så när jag öppnar en nästa gång ska jag ha kameran redo. Som det inte var nog med all denna öl-eufori så öppnade vi även en 9a. Den var också kalasgod.
Tänk att man kan göra öl så enkelt hemma i köket va?  God öl dessutom. Det hade jag aldrig kunnat tro för ett år sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar