torsdag 6 juni 2013

62a med grillat, 64a med chips samt en massa Belgare


Jag har varit flitig med grillen i några dagar nu. Det gäller att passa på när vädret tillåter att grilla och sitta ute och äta. Lammspett! Smörstekt färskpotatis, hemgjord Bearnasiesås och lite diverse sallad. Inte så pjåkigt en vanlig onsdag. Det blev en mörk välhumlad ale till detta. 62 står det på kapsylen. 


Den fina sommarkvällen gav mersmak så jag blev sittandes en stund till och hällde därför upp en av mina goda veteöl(64). Sedan kom myggen fram och då var det dags att gå in. 
Citra är faktiskt en ganska trevlig humle om man bara är försiktig och inte vräker på för mycket. Några gram bara framåt slutet av koket så ger det väldigt trevliga fräscha citrustoner som gör sig bra i t ex en veteöl. 


Senare på kvällen som kom min kära fru hem igen. Hon har ju varit bortrest sedan i söndags. På flygplasten i Bryssel så passade hon på att köpa så mycket god Belgisk öl som hon mäkta med att bära. det blev fyra Maredsous i stor flaska. Tre blonde och en Brune.


Sedan några Duvel med tillhörande glas samt några fler Maredsous och Rochefort. De också med ölglas. Skrubben under trappan är där jag förvarar alla min ölattiraljer. Utrustning, malt osv. 
Hinken med hundmat står där också. Så nu är det färdigskrytit om all god mat och fådda öl för idag. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar