söndag 2 september 2012

42. Meningen med livet.


Att jag inte tänkte på det redan när jag bryggde nr 42. Ja, att den borde hetat "Meningen med livet". Har man nu inte läst "Liftarens guide till galaxen" av Douglas Adams så begriper man ju inte alls vad sjutton jag dillar om nu. Fast de flesta killar läste väl den boken när de var små. En del tjejer också kanske.  Syns det på bilden att det står 42 på kapsylen? Min svarta penna är slut så jag använder en blå nu. Jag ska nog köpa vita kapsyler nästa gång så syns det bättre vad det står. Hursomhelst så blev den himla god den här 42an. Ganska humlig. Receptet finns att läsa HÄR.
Jag har bara en back kvar av 42orna nu och sedan är det låååång väntan till 43orna är klara. En månad i alla fall. Inte bra om man får för långt glapp mellan bryggningarna så att man i perioder får leva utan hembryggd öl för även om öl kanske inte är hela meningen med livet så är det åtminstone en liten liten del av det. Roligt och gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar