torsdag 6 september 2012

hemsnickeri


Tira, vilken fin ölback! Den har min kära fru snickrat ihop. Hon är inte bara söt utan hon kan såga och spika med. Sedan tryckte hon vårt efternamn på backen och lackade den. Himla fint! Den ingick i en present till en kär vän som fyllde 30 och hade kalas för den bemärkelsedagen. Själv hade jag tänkt dyka upp med en vanlig plastback med hembryggd öl i men jag har å andra sidan inte lika mycket klass som min bättre hälft har. ;) Så det var hon som tog itu med att knåpa ihop träbacken till ölen som jag bryggt. Ser bättre ut, det måste jag hålla med om.

Annars går jag och väntar på att min Saison nummer 2 ska bli klar. Den har inte jäst färdigt än. Saisonjäst trivs ju i lite högre värme så den kalla sommaren har väl bromsat upp den lite. Jag tänker inte sätta på några element bara för att min jäshink ska trivas. Där går gränsen. Den får jäsa en vecka till bara så ska det nog bli succé även där.  För övrigt så har jag helt tomt på humle och malt hemma så det vill till att beställa mer nu igen. Jag har funderat på att köpa på mig några humlesorter från "down under" den här gången. Oppigårds använder ju tydligen Pacific gem i sin Golden ale och den gillar jag ju.  Vi har bara en enda back kvar här hemma med hembryggd öl så det får bryggas i panik nu ett tag framöver så lagret fylls på igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar