tisdag 28 augusti 2012

Flaskat 43or


43an klar för flaskning. För typ ett år sedan när jag var helt färsk med att brygga så kunde jag inte begripa när jag läste om andra bryggare som tyckte det var surt och trist att behöva befatta sig med sådana här sysslor. Jag tyckte själv att hela förloppet var himla spännande och skoj. Alla moment hade sin tjusning. Idag känner jag inte riktigt samma begeistring inför rengöring av flaskor, påfyllning och kapsylering. Jag tycker till och med att det är en förbaskat långdragen och livstömmande uppgift att behöva pyssla med. Jag låter till och med ibland ölen jäsa några dagar till bara för att skjuta upp eländet. Nåja, så är det väl med det mesta som man får upprepa tillräckligt många gånger.


Kapsyleringsaparat och kapsyler. Redo. KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!

  
Pust!  Nästan en timma senare är jag klar. Drygt två och en halv back blev det. Om 5 veckor är det provsmakning. Fast jag kommer nog att börja nalla på dem redan om 4.

2 kommentarer:

  1. www.westis.se

    hälsningar

    SvaraRadera
  2. Just det ja! Jeans. Ska kolla upp dem. Hoppas de har några som passar mig då. Utsvängda ska de vara så mina båtar till fötter inte märks av så tydligt.

    SvaraRadera