lördag 9 juni 2012

Summer Pale ale


Ännu en fullträff från Oppigårds. De går från klarhet till klarhet med sitt fantastiska utbud av kvalitetsöl. Göta Petter! Vilken bira! Full pott poängmässigt från mig. Jag önskar verkligen jag kunde lura ut receptet på denna så jag kunde brygga egen summer pale ale för den här vill jag dricka fler gånger. Det stod på flaskan att den var humlad med både Amerikanskt och New Zealand humle. Undrar vilka sorter de kan vara. Jag skulle verkligen vilja lära mig justera in smaklökarna så man vet vad man ska smaka efter när man provar öl. Som det är nu så klassificerar jag bara in öl i endast tre kategorier. Väldigt god, god och rätt otäckt äcklig.  Det måste ju anses som ett rätt trubbigt sätt att bedöma öl. Det finns väl kurser man kan gå för att lära sig bedöma öl.  Oppigårds Summer pale ale får i alla fall betyget väldigt god. Jag önskar jag kunde utveckla det men det får duga sålänge.  Fotot här ovan är taget med min frus I-phone. Det blev ganska bra tycker jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar