fredag 4 maj 2012

nr 31 i glas


Då var det dags för ett inlägg igen då. Det var ett tag sedan men jag har faktiskt inte haft ett jota att skriva om sedan sist. Så kan det vara. Man kan ju inte brygga jämt. Ofta men inte jämt. Tänkte så att jag skulle följa upp mitt gamla superlånga nybörjarbrygginlägg med en bild på resultatet från just den bryggningen. Dvs nr 31 i ordningen.
Drack den nyss och jäklar vilken god öl det var! Himla smut å fin. Det känns som jag har tagit ölbryggning till en ny nivå de senaste 7-8 bryggningarna. Jag har 34 bryggningar bakom mig nu och sedan bryggning nr 26 så har allt blivit väldigt mycket godare. Det har varit ok hela tiden men nu börjar ölet bli så gott att jag verkligen skulle kunna sätta mitt namn på etiketterna. Om jag nu ides göra några etiketter dvs vilket jag nu alltså icke gör. Det blir ju ändå jag själv som får jobbet med att skrubba bort etiketter nästa gång jag behöver flaskorna så det får allt räcka med satsnummer på kapsylerna även i fortsättningen.
Jag har i veckan beställt mer malt och humle från MaltMagnus så i nästa vecka lovar jag fler brygginlägg. Tänkte försöka mig på en tysk Kölsch nästa gång. Vad sägs om det?
Skeppohoj sålänge!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar