måndag 9 april 2012

nr 30


Ale nr 30 med diverse plock mat. En himla god middag med en i mitt tycke fantastisk god öl. Jag tycker nog att det är den bästa jag gjort hittils. Klart det finns saker att förbättra men nu har jag kommit så långt att det mer handlar om finjustering än att gissa vilt. Jag ska ha i lite mer humle på slutet och byta ut den rostade malten mot chokladmalt så har vi nog en vinnare sedan.

Nu är påsken avklarad också, det var ju skönt. Imorgon är det vanlig tisdag igen. Om jag hinner så ska jag kapsylera 20 liter öl imorgon. Lagomt kallt väder ute för oss som ej har kyl att "kallkrascha" i för att utnyttja utomhus för att få ölen att klarna till sig. Jag ställde ut en hink på balkongen idag för det ändamålet. Hoppas det nu inte blir minusgrader i natt så jag imorgon har en 20 liters ölsmakande isglass på balkongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar