torsdag 5 april 2012

Guinness glas


En himla snäll fru jag har. Jag fick present mitt i veckan bara sådär. Hon hade varit inne på kyrkornas och vittjat bokhyllorna där efter böcker i pocketformat av det romantiska slaget när hon plötsligt spanade in det här fina ölglaset. Så förutom en handfull böcker för 5 kr stycket så kom hon även hem med ett fint Guinnessglas som present till mig. Det tackar vi för! Det får bli mitt officiella ölglas för 2012.
Ölet i glaset är passande nog min egen variant på en stout. Ja min gamla 26a det vill säga. Den börjar ta slut nu vilket är synd för det typ nu som den börjar bli riktigt god. Ja det ä ju lite av"story of my lie" att jag har kasst med tålamod och sätter i mig all öl innan den har nått sin höjdpunkt.
Nu har jag i alla fall ett fint glas att dricka all min ofärdiga öl i. Skål!


2 kommentarer:

  1. ja visst är jag snäll! Det är ju så lätt att vara :) Det var ju tur att ditt glas var bättre än mina böcker iaf.

    SvaraRadera
  2. Kommer dricka all min öl i det där glaset. Himla bra present :)

    SvaraRadera