söndag 12 februari 2012

dubbel fisk


I helgen har vi ätit fisk 2 gånger. Lax i fredagskväll och kolja till lunch idag(söndag). Från och med nu ska vi äta fisk minst en gång i veckan. Vet inte varför det är så lätt att glömma bort att ha fisk på menyn. På fredagar får de in färsk fisk till fiskdisken på vårt lokala Coop så det blir väl lämpligast att passa på och göra sin matvarushopping inför helgen då så man får med sig fin fisk hem.

Vi tar och slänger in ett aptitretande foto på koljan också eller hur?


Jag måste säga att jag fick till paneringen perfekt idag. Till och med Mannerström skulle ha varit glad i hågen av att få äta den här lunchen, fiskexpert som han är. Remouladsåsen har min fru gjort. Den blev också gör god.

Det verkar bli en hel del inlägg om mat här på min öl blogg. Kanske borde jag döpa om bloggen till "Vilse i moset"? Fast öl och mat hör änna ihop så helt tokigt är det inte med alla dessa bilder mat jag ätit.

Ikväll blir det Risotto av nåt slag. Vi har en slatt vitt vin kvar samt en påse urgammal torkat trattkantarell. Vi slänger ihop något ätbart av det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar