lördag 28 september 2013

Öppet hus hos MM och tjyvstart på 67an

Idag var det öppet hus med demonstration av det nya bryggunderverket Camurri Brauer hos MaltMagnus i Kumla. Först trodde jag inte jag skulle hinna dit pga sjuk hund men hunden verkade repa sig en aning så jag for iväg en liten stund ändå. Himla fina apparater de där bryggverken från Camurri. Inte har jag råd med ett men man kan ju drömma. Passade på att tjöta bryggning med några trevliga bryggarkolleger när jag var där. Fick kallskuret å fika också :) Gött mos!

Igår åt jag mig förbi gränsen för palt-koma och ångrade mig bittert efteråt men ändå så körde jag repris på samma tema ikväll igen. Kalvfärsburgare med friterade klyftpotatisar å hemgjord bea samt diverse sallad och hembryggd öl. Förbaskat gott. Det slank ner så fort att jag inte ens hann ta ett kort på det innan det var borta.

Istället så slänger jag med ett kort på julölen. Alltså nr 67. Den blev fantastisk god. Nu gäller det bara att hålla sig borta från från de 2 backarna fram till jul.


Jo, just det ja. I förra veckan blev stallet klart. Det har inget med öl å göra så det ska jag inte skriva om här men för den intresserade så lämnar jag en länk:

Länk till inlägg med bilder på finfina hästboxar

5 kommentarer:

  1. Hej,
    Har du möjlighet att skriva några rader om bryggverket från Camurri? Det vore intressant att höra hur bryggverket verkade, t ex byggkvaliteten, för- och nackdelar jämfört med Speidels produkter, etc.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå Kenny!

      Jag är inte så insatt att jag kan svara bra på dessa frågor. Tyvärr. Kanske bättre att du ringer direkt till MaltMagnus å frågar? Det såg ut som en fin maskin hursomhelst. Jag tycker det verkar som man får mycket bryggverk för pengarna om man jämför med andra tillverkare. 60 liter färdig öl var ju inga problem att få ut. Dessutom så hade den en automatisk vev som rörde i mäsken. Det är ju Camurri ensamma om att ha.

      Radera
    2. Grymt god är den 67:an
      Får testa göra en till nästa jul ;)

      Radera
  2. Kör igång till sommarn så blir den lagom till jul :) mums!

    SvaraRadera